Każdy uczestnik może wybrać tylko jedną ścieżkę.
Ścieżka II jest przeznaczona dla osób z certyfikatem potwierdzającym wymagane kompetencje, zdobyte w naborze „Dostępność szansą na rozwój 3” lub na szkoleniach z ostatnich dwóch lat.
Szkolenie ogólne – 8 godzin
Tematy:
- Niepełnosprawność i szczególne potrzeby (3 godziny):
- Czym jest niepełnosprawność.
- Kontekst prawny, w tym Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych.
- Rodzaje niepełnosprawności i szczególnych potrzeb.
- Bariery i dostępność produktów oraz usług.
- Dostępność (5 godzin):
- Pojęcie dostępności również w kontekście aktów prawnych
- Uniwersalne projektowanie i racjonalne usprawnienia.
- Korzyści biznesowe z wdrażania dostępności.
- Rodzaje dostępności
Szkolenie specjalistyczne – 10 godzin
Tematy:
- Otoczenie prawne (1 godzina):
- Kluczowe akty prawne związane z dostępnością i prawami człowieka.
- Dyrektywa EAA (4 godziny):
- Ogólne informacje o regulacji.
- Zakres podmiotowy i przedmiotowy.
- Wymogi dostępności produktów i usług.
- Obowiązki producentów, importerów, dystrybutorów i usługodawców.
- Warsztat praktyczny (5 godzin):
- Stosowanie kryteriów funkcjonalnych.
- Przykłady realizacji dostępności.
- Ocena zgodności produktów i usług z wymogami dostępności.
Doradztwo – kluczowe informacje
Usługi doradcze są dobrowolne i dostosowane do potrzeb – dostępne dla uczestników po analizie ich rozwoju na podstawie ankiety poszkoleniowej.
Zakres doradztwa:
- w ramach szkolenia ogólnego– pomoc w projektowaniu uniwersalnych produktów i usług.
- w ramach szkolenia specjalistycznego – weryfikacja dostępności produktów i dokumentacji zgodnie z ustawą.
Forma doradztwa:
Min. 70% czasu to bezpośrednie spotkania, rozmowy telefoniczne lub online. Pozostały czas obejmuje analizę dokumentów i korespondencję.
Szkolenie specjalistyczne – 10 godzin
Tematy:
- Otoczenie prawne (1 godzina):
- Kluczowe akty prawne związane z dostępnością i prawami człowieka.
- Dyrektywa EAA (4 godziny):
- Ogólne informacje o regulacji.
- Zakres podmiotowy i przedmiotowy.
- Wymogi dostępności produktów i usług.
- Obowiązki producentów, importerów, dystrybutorów i usługodawców.
- Warsztat praktyczny (5 godzin):
- Stosowanie kryteriów funkcjonalnych.
- Przykłady realizacji dostępności.
- Ocena zgodności produktów i usług z wymogami dostępności.
Doradztwo – kluczowe informacje
Usługi doradcze są dobrowolne i dostosowane do potrzeb – dostępne dla uczestników po analizie ich rozwoju na podstawie ankiety poszkoleniowej.
Zakres doradztwa:
- w ramach szkolenia ogólnego– pomoc w projektowaniu uniwersalnych produktów i usług.
- w ramach szkolenia specjalistycznego – weryfikacja dostępności produktów i dokumentacji zgodnie z ustawą.
Forma doradztwa:
Min. 70% czasu to bezpośrednie spotkania, rozmowy telefoniczne lub online. Pozostały czas obejmuje analizę dokumentów i korespondencję.